OBEJRZY DARMOWY FILM JAK NAPISAĆ KSIĄŻKĘ JAK STWORZYĆ INFOPRODUKT!

Imię:
Adres email:

środa, 28 maja 2014

Pisarz - największe problemy i wymówki - Nie mam czasu

Zobacz jak wydać książkę




ZAPISZ SIĘ NA DARMOWY FILM JAK NAPISAĆ KSIĄŻKĘ JAK STWORZYĆ INFOPRODUKT:
Imię:
Adres email:




Nie mam czasu

Brak czasu — problem znany od wieków. Ludzie od zarania dziejów próbują wydłużyć czas. Niestety nie pokonamy pewnej prostej zasady, mianowicie takiej, że doba ma 24 godziny. Stąd też jedna z najpopularniejszych wymówek, jakie często słyszę, to: nie mam czasu.

Jest ona idealna, by nie robić czegokolwiek. Jeśli nie mamy się

jak wykręcić, to najlepiej stwierdzić, że nie mamy czasu. Czas to takie ulotne stwierdzenie, że nikt nie będzie miał nam za złe, że czegoś nie zrobiliśmy. A tak naprawdę wykorzystanie Twojego czasu zależy od Twoich priorytetów. Po prostu przedkładasz jedne czynności nad drugie. Jeśli napisanie książki jest dla Ciebie ważne, to uwierz mi, że znajdziesz na nią czas.

Od razu powiem Ci, jak ja pisałem niektóre swoje książki. Swego czasu, jeżdżąc codziennie tramwajem do pracy, pisałem tekst na telefonie komórkowym z klawiaturą qwerty. Wsiadając do tramwaju, po prostu szukałem wolnego miejsca, gdzie mogę sobie usiąść. Wyciągałem swój niewielki telefon z kieszeni i zaczynałem pisać. Nie chciałem, aby czas, który spędzam w tramwaju, był dla mnie zupełnie zmarnowany.

Obecnie wykorzystuję wolne chwile właśnie na pisanie. Czasami to jest jakiś impuls. Na przykład sprzątam mieszkanie, po czym niespodziewanie nachodzi mnie jakaś ciekawa idea. Wtedy odpalam laptopa i po prostu piszę. Napisałem już wiele książek. Dużą część, nie mając czasu „na cokolwiek”. Uwierz mi, że możesz wykorzystać swój czas lepiej, niż robisz to teraz. Zrezygnuj z nudnego serialu, oglądania wiadomości lub czegoś, na co bezproduktywnie go tracisz.

Powszechne jest mniemanie, że napisanie książki zajmuje dużo czasu.

Nie musi to być prawda. Owszem, trzeba trochę go poświęcić i dać coś z siebie. Wystarczy jednak, że spędzisz nad książką pół godziny dziennie, powiedzmy przez 2 miesiące. Napiszesz 1 artykuł dziennie i w ciągu 2 miesięcy masz gotową książkę. Będziesz miał wtedy 60 artykułów, z których spokojnie możesz stworzyć dzieło.

2 najczęściej pojawiające się problemy, które mają związek z czasem, to:

Odkładanie na później. Ludzie z reguły nie lubią się przemęczać. Wolą zrobić mniej niż więcej. W myśl zasady: „Co

masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze — będziesz miał dwa dni wolnego”. To nie jest właściwy sposób. Postaraj się działać produktywnie tu i teraz, w myśl zasady: „Co masz zrobić jutro,

zrób dzisiaj”.

Brak dobrej organizacji czasu i trybu pracy. Ja pisałem swoje książki w przeróżnych, dziwnych miejscach. W tramwaju, na balkonie, na ławce w parku itp. Potrafiłem sobie jakoś zorganizować czas, mimo iż byłem bardzo zajęty. Znajdź w swoim rytmie dnia odpowiednie chwile, aby napisać przynajmniej mały fragment swojej książki. Krok po kroku, a na

pewno się uda. Tylko od Ciebie zależy, jak zorganizujesz sobie

czas i jak go wykorzystasz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz