Oto
5 kroków, które pozwolą ci nie tylko zacząć, ale co ważniejsze — skończyć
pisanie własnej książki.
Krok
1. Dokładnie przemyśl temat
Najlepiej
zapisz go w jednym zdaniu. I tu ważne — od początku musisz wiedzieć, co
wyróżnia twoją książkę.
Nie
pisz książki o tym, „jak schudnąć”. Ale napisz o konkretnej
metodzie,
która w twoim wypadku się sprawdziła.
Nie
staraj się też przekazywać wszystkiego, co wiesz na dany temat, bo zrobisz z
tego mało praktyczną pracę naukową. Jeśli chcesz, aby tematyka twojej książki
była szeroka — będzie ci trudniej twoje dzieło wypromować.
Osobiście
jestem za zawężaniem tematyki, np. zamiast pisać o tym, jak budować biznes —
wybierz jakiś jeden element tego biznesu, np. sprzedaż, obsługę klienta,
organizację pracy, budowanie zespołu — i pisz książkę tylko o jednym (a później
możesz pisać kolejne).
Jest
to o tyle istotne, że łatwiej ci będzie kierować później marketingową
komunikację do wąskiej grupy odbiorców (np. trafniej dobierzesz dla nich
przykłady z życia).
Pisanie
książki o szerokiej tematyce może mieć sens w przypadku, gdy potraktujesz swoją
publikację jako „pilot” dla innych twoich usług. Czyli gdy w książce zawierasz
informacje o innych swoich produktach lub usługach. Takie podejście gorąco ci
polecam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz