Jak pisać. Jak zostać pisarzem
Pisz, zostań pisarzem!
OBEJRZY DARMOWY FILM JAK NAPISAĆ KSIĄŻKĘ JAK STWORZYĆ INFOPRODUKT!
Imię:
Adres email:
poniedziałek, 28 lipca 2014
Dlaczego warto wydać ebooka
Zobacz
jak wydać książkę
DLACZEGO WARTO INWESTOWAĆ W EBOOKI?
To, dzięki czemu ebooki mają świetlaną przyszłość przed sobą
i warto w nie inwestować, to 5 głównych, unikalnych cech, których razem wziętych nie posiada żaden inny produkt. Są to:
●
dostępność,
●
rodzaj i jakość przekazywanych informacji,
●
sposób dystrybucji,
●
zyski ze sprzedaży,
●
łatwość tworzenia.
Dostępność
Ebooka możesz kupić o dowolnej porze dnia i nocy, z dowolnego miejsca na świecie. Jedyne, czego będziesz potrzebował, to dostęp do Internetu. Zaraz po potwierdzeniu swojego zamówienia, możesz za nie zapłacić i masz pełną dowolność w wyborze metody, którą lepiej, wygodniej, łatwiej i przyjemniej będzie Ci to zrobić.
A więc możesz zapłacić kartą kredytową, możesz skorzystać z usług serwisów pośredniczących w transakcjach internetowych, możesz przelać należność na konto w banku internetowym, albo zamówić ebooka nagranego na określony nośnik, który przyjdzie do Ciebie za pośrednictwem poczty i za który zapłacisz dopiero przy odbiorze. Najważniejszy w tym wszystkim, jest fakt, że masz wybór i że dzięki temu za jednym „posiedzeniem” przy komputerze możesz załatwić wszystko począwszy od znalezienia, zamówienia oraz zapłacenia za swój wybrany ebook, a nawet także jego otrzymania [dotyczy to wpłaty należności za ebooka za pośrednictwem serwisów obsługujących transakcje internetowe, ktora dociera w przeciągu kilku minut do odbiorcy]. Unikasz także ryzyka, że akurat zabrakło ebooków i nie ma ich aktualnie na stanie w magazynie, więc trzeba poczekać, aż dostawca dowiezie nowe sztuki. Jest to sytuacja często spotykana przy zakupach w Internecie, ale zakupach innych produktów, niż ebooki. W ich przypadku nic takiego nie ma miejsca. Możesz być w 100% pewien, że zamówiony ebook otrzymasz bez stania w kolejkach, bez wyczekiwania, bez nerwów i stresu.
Rodzaj i jakość przekazywanych informacji
Zdecydowanie przeważająca większość ebooków, jest wydawana w postaci poradników „how - to”, czyli publikacji rozwiązujących określony problem z określonej dziedziny, z którą autor jest bardzo dobrze obeznany. Dzięki temu, ebook stanowi zbiór konkretnych i użytecznych informacji na jeden temat, bez tzw. lania wody, czyli pisania o wszystkim, czyli o niczym. Ebooka pisze ktoś, kto jest ekspertem w danym temacie i pisze tylko o tym, na czym się zna. Rzecz jasna – jak wszędzie – także przy okazji zakupu ebooka możesz trafić na pozycję, która nie będzie spełniać Twoich oczekiwań. Wtedy wystarczy skorzystać z oferowanej gwarancji - która jest już niemalże standardem jeśli chodzi o ebooki – i odzyskać swoje pieniądze. Bez żadnych pytań, wyjaśnień, czy zbędnych formalności.
Sposób dystrybucji
Sposób dystrybucji ebooków wynika z metod ich publikacji oraz
prezentacji i sprowadza się do sprzedawania poprzez:
●
strony www,
●
internetowe serwisy aukcyjne,
●
ogłoszenia prasowe i/lub internetowe (tj. reklamy w newsletterach, e-zinach, na stronach www itd.).
Wszystko te metody są łatwo dostępne z technicznego punktu
widzenia dla każdego posiadacza komputera z dostępem do Internetu oraz niskonakładowe, czyli, aby je wszystkie wykorzystać wcale nie potrzebujesz od razu okradać całego banku. To bardzo ważne – zwłaszcza dla osób dla których sprzedawanie własnego ebooka, jest ich pierwszym przedsięwzięciem biznesowym.
Zyski ze sprzedaży
W świecie ebooków nie istnieją takie koszta, jak: magazynowanie, transport, druk (druk ebooka, może stanowić jedynie dodatkową opcję) - koszta, które są nieodłączne dla tradycyjnej branży księgarskiej. To właśnie powoduje, że podczas gdy autor tradycyjnej książki zarabia od 5 do 10% na jednym sprzedanym egzemplarzu (przy czym musi być bardzo uznanym autorem, żeby tyle dostać - tzw. autor na dorobku), to w przypadku ebooków ma kilkakrotnie większy zysk i to przy najgorszym układzie.
Żeby lepiej uświadomić sobie różnicę, przeprowadźmy kilka obliczeń na wymyślonym przykładzie. Załóżmy, że Twoją książkę o hodowaniu stokrotek wydaje klasyczne wydawnictwo. Cena jednego egzemplarza została ustalona na 30 PLN. Nakład to 1000 egzemplarzy. Jako, że jesteś początkującym autorem bez żadnego dorobku pisarskiego, Twoja tantiema zostaje ustalona na poziomie 5% od sprzedanego egzemplarza książki, czyli dokładnie 1,5 PLN.
Wydawnictwo ma bardzo dobry sposób dystrybucji książek, temat jest popularny, więc w ciągu kilku miesięcy cały nakład został wyprzedany (rzeczywistość, jest o wiele gorsza. Bardzo niewiele wydanych pozycji zarabia na siebie. Zdecydowana większość, to zwykła strata pieniędzy dla wydawnictwa i czasu dla autora). Twój zarobek to 1500 PLN [1000 egzemplarzy pomnożone przez Twój zarobek, czyli 1,5 PLN]. Załóżmy teraz, że zamiast wydawać książkę postanowiłeś samodzielnie wydać ebooka o tych stokrotkach. Cenę ebooka ustalasz także na poziomie 30 PLN. Twój czysty zysk na jednym sprzedanym ebooku, to 50% (nie jest to jakoś strasznie wygórowany procent, w przypadku ebooków.
Zauważ, że Twoje koszta sprowadzają się do wykupienia domeny, stworzenia strony www oraz ewentualnej płatnej reklamy swojego ebooka. Resztę masz za darmo.), czyli 15 PLN. 1000 sprzedanych ebooków daje Ci zysk w wysokości: 15000 PLN, czyli 10-krotnie większy. To daje do myślenia, prawda?
Łatwość tworzenia
Kolejnym niezmiernie ważnym elementem, jest łatwość tworzenia ebooków. Aby napisać dobrego ebooka wcale nie potrzebujesz wielkich umiejętności pisarskich.
Pamiętaj, że tutaj chodzi o pisanie poradnika na określony temat dla określonych ludzi zainteresowanych danym tematem. Jeśli potrafisz własnymi słowami wytłumaczyć tego typu rzeczy, jak np. zbudowanie silnika, sklejenie plastikowego modelu samolotu, sposoby na zaoszczędzanie pieniędzy przy zakupie pralki, obsługa programu komputerowego itp. to na 100% dasz sobie radę także z pisaniem ebooka.
Ponadto: zauważ, że w każdym poradniku na pierwszym miejscu wcale nie znajduje się styl, w jakim został on napisany – chociaż to także, jest bardzo ważne – ale zakres merytoryczny, czyli co lektura Twojego ebooka da komuś, kto go przeczyta.
Właśnie dlatego należy sprawić, aby Twój ebook był konkretny,
poruszał tylko te zagadnienia, które dotyczą bezpośrednio lub
pośrednio [ale bardzo blisko] tematu na który piszesz i to wystarczy.
Nikt nie wymaga od Ciebie umiejętności zawiązywania intrygi
literackiej, czy czegoś takiego.
Masz wytłumaczyć laikowi, jak zrobić coś, co Ty potrafisz dobrze zrobić i tyle.
Cała reszta nie jest aż tak bardzo ważna, jak właśnie to.
"Poznaj sekret jak pisać ebooki" Paweł Sygnowski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Nowszy post
Starszy post
Strona główna
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz